ING araştırdı, birikimi nereye koyduklarını buldu!

ING Türkiye’nin 2025 Yılı Tasarruf Eğilimleri Araştırması Sonuçları Açıklandı

ING Türkiye, 2011 yılından bu yana düzenlediği “Türkiye Tasarruf Eğilimleri Araştırması”nı, finansal sağlık konusunda katkı sağlamak amacıyla yürüttüğü NielsenIQ iş birliği ile yeniledi. Araştırmanın 2025 yılı birinci çeyrek sonuçları ise açıklandı.

GENÇLER ARASINDA TASARRUF İSTEĞİ AZALDI

Yapılan araştırmaya göre, 2025 yılının ilk çeyreğinde tasarruf edenlerin oranı %54 olarak gerçekleşti, yani her iki kişiden biri tasarruf yapıyor. Bu oran, son iki çeyrekle benzerlik gösteriyor.

18-24 yaş grubundaki katılımcıların tasarruf isteğinde bir düşüş yaşandığı görülürken, 25-44 yaş grubundakilerde tasarruf isteği son üç çeyrek boyunca artmış durumda. Katılımcıların %46’sı tasarruf yapıyor ve bu kesime yapılan bir ankette, yakın zamanda tasarruf etmeyi planlayanların oranı %29’a yükseldi. Bu oran, bir önceki çeyrekteki düşüşün ardından artmış durumda, yani insanların tasarruf yapabileceğine olan inançları güçlenmiş.

DÜZENLİ TASARRUF YAPANLARIN SAYISI ARTTI

Araştırmanın dikkat çeken diğer bir sonucu ise, düzenli olarak tasarruf yaptığını belirten katılımcı sayısındaki belirgin artış. Önceki çeyreğe göre bu kategoride %7’lik bir artış yaşandı ve bu oran %86’ya yükseldi.

Tasarruf yapmanın en büyük nedenleri ise şunlar:

  • %43: “Geleceğe yatırım”
  • %21: “Beklenmedik durumlara karşı güvence”

Evde başka kişilerle yaşayanlarda tasarruf yapma oranı %21’e yükselirken, bu oran kadınlarda %25 iken erkeklerde %17 oldu.

BİRİKİM İÇİN HEDEF YASTIK ALTILAR

Tasarruf edenler arasında yastık altında birikim yapma eğilimi yine belirgin şekilde öne çıkıyor. Son iki çeyrekte “yastık altı birikim” en çok tercih edilen birikim yöntemi oldu. Yüzde %31’lik oranla “yastık altı altın ve değerli taş/metal” ile “yastık altı döviz ve TL nakit” birinci sırada yer aldı. Bu yatırım araçlarından sonra en çok tercih edilenler ise sırasıyla %19 ile “TL vadeli mevduat” ve yine “altın, değerli taş ve metal hesapları” oldu. Yani her 3 kişiden biri yastık altını tercih ederken, her 5 kişiden biri mevduat hesaplarını seçti.

YATIRIM TERİCİHLERİ NELER?

Tasarruf edenlerin tercih ettikleri yatırım araçları ve oranları şu şekilde:

  • %18 hisse senetleri
  • %11 bireysel emeklilik fonları
  • %5 kripto varlıklar

“Yastık altı” ile birikim yapma eğilimi en fazla 55 yaş üstü kesimde görülüyor.

GETİRİ BEKLENTİSİ UZUN VADEYE YÖNELDİ

Araştırma, getiri beklentilerine ilişkin çarpıcı sonuçlar da ortaya koydu. Uzun vadeli getiri beklentisi %46’ya yükselirken, orta vadeli getiri beklentisi %35’e geriledi.

Finansal durumlarından memnun olanların oranı %42 olurken, “harcamalarımı kontrol ediyorum” diyenlerin oranı ise %69’a çıktı.

Yatırım ürünleri hakkında bilgi sahibi olanların oranı %52 oldu. Bu oran, erkeklerde %60 iken kadınlarda %47 olarak gerçekleşti.

Related Posts

Yüksek getiri vadiyle 300 kişiyi dolandırdılar : 140 milyon dolarlık soygun

ABD’de soruşturmacılar, “First Liberty Building and Loan” adlı kredi kuruluşunun 10 yılda 300’e yakın yatırımcıyı en az 140 milyon dolar dolandırdığını bildirdi.

Ekmek aslanın midesine indi: Brezilya’da enflasyon uçuşuna devam ediyor

Brezilya’da yıllık enflasyon oranı Haziran 2025’te yüzde 5,35’e yükselerek, Mayıs ayındaki yüzde 5,32’lik seviyeyi aştı. Böylece üst üste dokuzuncu ayda da ülkenin Merkez Bankası tarafından belirlenen yüzde 4,5’lik hedef tavanının üzerinde kalmış …

Google’a faturayı kesti: Hergün ceza işledi

Rekabet Kurumu, daha önce taahhütte bulunduğu yükümlülükleri ihlal ettiği gerekçesiyle Google’a 355 milyon TL idari para cezası uyguladı. Kurum tarafından yapılan açıklamaya göre, Google’ın daha önce taahhüt ettiği rekabeti engellemeyecek tasarımı …

Moğolistan’da yıllık enflasyon geriledi

Moğolistan Ulusal İstatistik Ofisi’nin verilerine göre, Haziran ayında enflasyon oranı bir önceki ay olan yüzde 8,3’ten yüzde 8,2’ye düştü. Bu yavaşlamada, alkollü içecekler ve tütün (yüzde 3,7), konut ve kamu hizmetleri (yüzde 21), ev eşyaları ve …

Ordu’nun unutulmuş değerleri gün yüzüne çıkıyor!

Büyükşehir Belediyesi iştirak şirketi ORTUR aracılığıyla Ordu’nun 19 ilçesinde unutulmaya yüz tutmuş olan hediyelik eşyaların yeniden gün yüzüne çıkartılması için çalışma başlatıldı. Yapılan çalışma kapsamında ORTUR tarafından Altınordu ilçesi …

En güvenilir arabalar açıklandı: Tesla ve Volvo’yu rakip tanımadı, zirveye yerleşti

Güvenlik denince akla ilk gelen markalardan Volvo, bu kez zirvede değil. ABD’de sigorta şirketlerinin desteklediği bağımsız kuruluş IIHS’in yaptığı araştırma, Volvo’dan daha güvenli bir otomobil markasını ortaya koydu. İşte 2025’in en güvenli …